Η Ελλάδα αναμφίβολα είχε την τιμητική της κατά το 2012 καθώς, είτε λόγω της κρίσης που μαστίζει το εσωτερικό της είτε λόγω των εξελίξεων που αφορούσαν τη μοίρα της χώρας στο εξωτερικό, έγινε διεθνές πρωτοσέλιδο ουκ ολίγες φορές.
Η κρίση που διέρχεται η χώρα, άλλωστε, δίνει αρκετή "τροφή" στους μετρ της κάμερας, υλικό πλούσιο και πυκνό διανοημάτων, που ένα έμπειρο μάτι μπορεί να συλλάβει και κατόπιν να καταγράψει ειδησεογραφικά με καρέ που τελικά καταγράφονται στην Ιστορία, μιας και τα ίδια αποτυπώνουν με χίλιες και πλέον λέξεις τις εξελίξεις.
Το Reuters δημοσιεύει τις καλύτερες φωτογραφίες της χρονιάς που φεύγει, και εφέτος στη λίστα των 95 καλύτερων βρίσκονται τέσσερις φωτογραφίες από την Ελλάδα της κρίσης- όλες τραβηγμένες από δύο γνωστούς έλληνες φωτορεπόρτερς, τον Γιάννη Μπεχράκη και τον Γιάννη Κολεσίδη.
Δύο εξ αυτών αποτυπώνουν εικόνες διαδηλώσεων, μία θυμίζει τον πόλεμο στην Ίβο Τζίμα, με φόντο όμως την ελληνική Βουλή και μία ακόμα έχει να κάνει με έναν πτυχιούχο πολιτικό μηχανικό που εργάζεται -λόγω κρίσης- ως μάγειρας σε εστιατόριο στου Ψυρρή.
Οι φωτογράφοι αφηγούνται τις συνθήκες στις οποίες έγινε η λήψη.
Οι 95 φωτογραφίες που επιλέχθηκαν δημιουργούν μία παλέτα από εικόνες μίας χρονιάς πλούσιας από γεγονότα, ως επί το πλείστον σκληρά.
Ο πόλεμος στη Συρία και την Παλαιστίνη, οι συγκρούσεις στην Ευρώπη εναντίον των μέτρων λιτότητας, ο τυφώνας Σάντυ που χτύπησε τις ΗΠΑ, η επανεκλογή Ομπάμα, καθώς και σειρά άλλων γεγονότων ανά τη Γη κοσμούν μεταξύ άλλων τις επιλογές του Reuters.
Οι τέσσερις ελληνικές φωτογραφίες
Θέση 32, 23 Μαΐου 2012, Γιάννης Μπεχράκης
Ο μάγειρας Μανώλης Ουρανός φωτογραφίζεται στο εστιατόριο "Μαύρος Γάτος" στου Ψυρρή. Σπούδασε πολιτικός μηχανικός, αλλά λόγω της κρίσης και της ανεργίας δεν μπόρεσε να βρει δουλειά σχετική. Αποφάσισε να αλλάξει επαγγελματική κατεύθυνση και να ασχοληθεί με τη μαγειρική. Πλέον σπουδάζει μαγειρική και εργάζεται στο εστιατόριο για να πληρώνει τις σπουδές του.
Τι δήλωσε ο φωτογράφος: "Η φωτογράφηση έγινε στο πλαίσιο του παγκόσμιου Project "Jobless generation". Ο Μανώλης στην αρχή ήταν επιφυλακτικός και δεν ένιωθε άνετα στην ιδέα της φωτογράφησης. Όταν μπήκαμε στην κουζίνα εκείνος χαλάρωσε και κατάφερα να ολοκληρώσω τη συγκεκριμένη λήψη".
Θέση 50, 9 Οκτωβρίου 2012, Γιάννης Κολεσίδης
Γυμνός διαδηλωτής τρέχει προς τους αστυνομικούς στην πλατεία Συντάγματος. Η συγκέντρωση και τα επεισόδια πραγματοποιήθηκαν με αφορμή την επίσκεψη της καγκελαρίου Μέρκελ στην Αθήνα.
Τι δήλωσε ο φωτογράφος: "Ήμουν σχεδόν σίγουρος ότι θα ήταν μια ειρηνική πορεία. Ξαφνικά όμως άρχισαν τα επεισόδια. Γύρω έπεφταν πέτρες και χημικά. Υπήρχαν γενικευμένες συγκρούσεις στα στενά και τους δρόμους μπροστά από τη Βουλή. Άκουσα χειροκροτήματα και φωνές, γύρισα προς το μέρος απ' όπου προέρχονταν οι επευφημίες και είδα τον γυμνό άντρα να τρέχει. Άρχισα κι εγώ να τρέχω μαζί του και να φωτογραφίζω. Νομίζω πως καταλαβαίνω απόλυτα τον συμβολισμό που ήθελε να περάσει. Προφανώς ήθελε να καταδείξει τη "γύμνια" που φέρνουν στην ελληνική κοινωνία, τα νέα μέτρα λιτότητας. Ο διαδηλωτής συνέχισε να τρέχει με τα χέρια ανοιχτά μπροστά από τις δυνάμεις των ΜΑΤ και τη Βουλή, μέχρι που χάθηκε μέσα στο πλήθος".
Θέση 85, 6 Σεπτεμβρίου 2012, Γιάννης Κολεσίδης
Αστυνομικός σε μία συμβολική κρεμάλα στο πλαίσιο συγκέντρωσης διαμαρτυρίας των Σωμάτων Ασφαλείας, τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Τι δήλωσε ο φωτογράφος: "Βρισκόμουν στην πορεία για να καλύψω τα γεγονότα. Ένα όχημα ήταν παρκαρισμένο ακριβώς μπροστά από το Υπουργείο Οικονομικών. Στο πίσω μέρος του, είχαν στηθεί αυτοσχέδιες, ψεύτικες κρεμάλες. Οι φωτογράφοι είχαν μαζευτεί γύρω από το βαν, το οποίο προσέγγισα και εγώ. Ένστολοι άρχισαν να αναπαριστούν εικονικές αυτοκτονίες σε ένδειξη διαμαρτυρίας. Στη συνέχεια επανέλαβαν τη συμβολική αυτή κίνηση, ακριβώς μπροστά από τη Βουλή. Φωτογράφισα τον συγκεκριμένο αστυνομικό, η έκφραση του οποίου είναι ενδεικτική. Είχε μια θλίψη ζωγραφισμένη στα μάτια του".
θέση 88, 18 Απριλίου, 2012, Γιάννης Μπεχράκης
Υπάλληλοι της Βουλής αντικαθιστούν την ελληνική σημαία στην κορυφή του κτιρίου.
Τι δήλωσε ο φωτογράφος: "Ήταν απόγευμα και είδα τους υπαλλήλους στην κορυφή του κτιρίου της Βουλής, να προσπαθούν να αντικαταστήσουν τη σημαία. Άρχισα κατ΄ ευθείαν να φωτογραφίζω συνεχώς. Το περιστατικό μου θύμισε την περίφημη φωτογραφία από το νησί της Ίβο Τζίμα, που τραβήχτηκε 67 χρόνια πριν".
http://kanapesnews.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου