Ανταπόκριση του ιταλικού ANSA από την Αθήνα μιλά για τα "Χριστούγεννα του ρεφενέ", καθώς τα μέλη της οικογένειας μοιράζονται φέτος τα έξοδα του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού. Σύμφωνα με το πρακτορείο οι νέες αυτές πρακτικές μας δίνουν να καταλάβουμε πώς οι Έλληνες, μετά από έξι χρόνια ύφεσης σε μία χώρα με 26% ανεργία, βιώνουν την κρίση.
Η Έρση, δημοσιογράφος της - κλειστής πλέον - "Ελευθεροτυπίας, αναφέρει ότι το φετινό τραπέζι θα στρωθεί με συνεισφορά όλων των συγγενών, ο καθένας θα φέρει κάτι ώστε κανείς να μη στερηθεί τίποτα. "Ακούω πολλούς να λένε ότι έτσι θα γιορτάσουν. Τα δώρα επίσης θα είναι λιγότερα", προσθέτει.
Ο δημοσιογράφος του πρακτορείου κάνει και μία βόλτα σε χριστουγεννιάτικο μπαζάρ στο κέντρο παρατηρώντας ότι κανείς δεν αγοράζει και η ίδια σκηνή (να κοιτούν και να μην αγοράζουν) παίζεται στην Πλάκα και στην Ερμού.
Ανάλογη εικόνα δίνει και ο Economist σε δικό του ρεπορτάζ αναφέροντας ότι "φέτος δεν έχει δώρα" και ότι το κλίμα είναι βαρύ στη χριστουγεννιάτικη Αθήνα. Οι Έλληνες - "ενθουσιώδεις καταναλωτές" όπως λέει - φέτος έχουν "λυγίσει".
Την εικόνα επιβεβαιώνουν οι στατιστικές: Η ιδιωτική κατανάλωση έχει πέσει κατά ένα πέμπτο από το 2008 και μετά.
"Οι καταστηματάρχες δεν περιμένουν τίποτα για τα Χριστούγεννα" λέει ανθοπώλης στην Κηφισιά, αναφέροντας πως το τελευταίο πικρό "αστείο" είναι ότι η μόνη επιχείρηση που πάει καλά είναι το "Ενοικιάζεται".
Το ρεπορτάζ καταδεικνύει ότι οι έλληνες καταναλωτές εμφανίζονταν "εξαρτημένοι" από τις ξένες πολυεθνικές. Η κρίση όμως έχει αλλάξει την κατάσταση δίνοντας ένα μικρό προβάδισμα στα ελληνικά προϊόντα. "Η Λουξ και η Έψα ανταγωνίζονται πατριωτικά την Fanta που παράγει η Coca Cola" αναφέρει ο Economist.
http://www.nooz.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου