Χρησιμοποιήστε το smartphone για να βελτιώσετε την καθημερινότητα των πολιτών
Κατεστραμμένα σιντριβάνια, συνθήματα σε δημόσιους χώρους, σπασμένοι
σωλήνες νερού, παρατημένοι όγκοι σκουπιδιών, διαλυμένα παγκάκια είναι
ορισμένες από τις «εικόνες» που παρατηρούν οι πολίτες καθημερινά στις
γειτονιές τους.
Για κάποιους δημότες της Θεσσαλονίκης τα προβλήματα αυτά τείνουν να γίνουν... συνήθεια, ενώ άλλοι διαμαρτύρονται και αγανακτούν, χωρίς, ωστόσο, να γνωρίζουν πού ακριβώς θα πρέπει να απευθυνθούν.
Όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, τη λύση στο πρόβλημα έρχεται να δώσει η δράση «Clean Thess», που υλοποιείται μέσω της «PRAXIS» (μη κερδοσκοπικός πολιτιστικός οργανισμός, με έδρα στις Σέρρες, που ιδρύθηκε το 1995).
Στο πλαίσιο αυτό, καλούνται οι Θεσσαλονικείς, επιστρατεύοντας το «έξυπνο» κινητό τους τηλέφωνο, να καταδεικνύουν ό,τι δεν τους αρέσει στην πόλη και να απαιτούν άμεσα από τους αρμόδιους φορείς την επίλυσή του.
Η συγκεκριμένη συλλογική δράση είχε αναπτυχθεί με επιτυχία και κατά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου το 2012 και συνεχίζεται μέχρι και σήμερα, με τον τίτλο «Love Clean London».
Το «Clean Thess» βασίζεται στη συνεργασία μεταξύ πολιτών, εθελοντών (με ρόλο συντονιστικό ή διεκπεραιωτικό) και των υπηρεσιών του Δήμου Θεσσαλονίκης και περιλαμβάνει τις εξής δραστηριότητες: ο πολίτης εντοπίζει το πρόβλημα και με μια εφαρμογή στο smartphone του στέλνει την πληροφορία στον εθελοντή. Αυτός την αξιολογεί και τη στέλνει στην αρμόδια υπηρεσία.
Η υπηρεσία διορθώνει το πρόβλημα (εάν είναι απλό, άμεσα, αν δεν είναι, τότε το δρομολογεί) και στέλνει αναφορά στον πολίτη και αυτός με τη σειρά του στην ιστοσελίδα «Clean Thess». Η δράση έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία τις τελευταίες ημέρες και ήδη έχουν «ανέβει» στην ιστοσελίδα οι πρώτες φωτογραφίες με προβλήματα.
«Στόχος μας είναι να βάλουμε αρχικά στο παιχνίδι τους νέους που χειρίζονται ευκολότερα τα έξυπνα κινητά και στη συνέχεια όλους τους πολίτες. Θέλουμε να εντοπίζουν αυτό που τους ενοχλεί στη γειτονιά τους και ίσως το έχουν συνηθίσει και να στέλνουν την φωτογραφία στην ιστοσελίδα» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Άννα Αλευρά, μέλος της ομάδας της «PRAXIS», που «τρέχει» τη συγκεκριμένη δράση.
Επιδίωξη είναι να αναπτυχθεί μια βάση δεδομένων που θα κατηγοριοποιεί τα περιβαλλοντικά προβλήματα της Θεσσαλονίκης και θα αποτελεί «εργαλείο δουλειάς» για τις αντιδημαρχίες, οι οποίες θα φροντίζουν να το επιλύουν το συντομότερο δυνατό.
Η «PRAXIS» είναι ένας πολιτιστικός οργανισμός για τους νέους. Σκοπός είναι να προσφέρει ευκαιρίες σε όλους τους χώρους χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις, σε ολόκληρη την Ευρώπη και τις μεσογειακές χώρες.
Για κάποιους δημότες της Θεσσαλονίκης τα προβλήματα αυτά τείνουν να γίνουν... συνήθεια, ενώ άλλοι διαμαρτύρονται και αγανακτούν, χωρίς, ωστόσο, να γνωρίζουν πού ακριβώς θα πρέπει να απευθυνθούν.
Όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, τη λύση στο πρόβλημα έρχεται να δώσει η δράση «Clean Thess», που υλοποιείται μέσω της «PRAXIS» (μη κερδοσκοπικός πολιτιστικός οργανισμός, με έδρα στις Σέρρες, που ιδρύθηκε το 1995).
Στο πλαίσιο αυτό, καλούνται οι Θεσσαλονικείς, επιστρατεύοντας το «έξυπνο» κινητό τους τηλέφωνο, να καταδεικνύουν ό,τι δεν τους αρέσει στην πόλη και να απαιτούν άμεσα από τους αρμόδιους φορείς την επίλυσή του.
Η συγκεκριμένη συλλογική δράση είχε αναπτυχθεί με επιτυχία και κατά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου το 2012 και συνεχίζεται μέχρι και σήμερα, με τον τίτλο «Love Clean London».
Το «Clean Thess» βασίζεται στη συνεργασία μεταξύ πολιτών, εθελοντών (με ρόλο συντονιστικό ή διεκπεραιωτικό) και των υπηρεσιών του Δήμου Θεσσαλονίκης και περιλαμβάνει τις εξής δραστηριότητες: ο πολίτης εντοπίζει το πρόβλημα και με μια εφαρμογή στο smartphone του στέλνει την πληροφορία στον εθελοντή. Αυτός την αξιολογεί και τη στέλνει στην αρμόδια υπηρεσία.
Η υπηρεσία διορθώνει το πρόβλημα (εάν είναι απλό, άμεσα, αν δεν είναι, τότε το δρομολογεί) και στέλνει αναφορά στον πολίτη και αυτός με τη σειρά του στην ιστοσελίδα «Clean Thess». Η δράση έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία τις τελευταίες ημέρες και ήδη έχουν «ανέβει» στην ιστοσελίδα οι πρώτες φωτογραφίες με προβλήματα.
«Στόχος μας είναι να βάλουμε αρχικά στο παιχνίδι τους νέους που χειρίζονται ευκολότερα τα έξυπνα κινητά και στη συνέχεια όλους τους πολίτες. Θέλουμε να εντοπίζουν αυτό που τους ενοχλεί στη γειτονιά τους και ίσως το έχουν συνηθίσει και να στέλνουν την φωτογραφία στην ιστοσελίδα» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Άννα Αλευρά, μέλος της ομάδας της «PRAXIS», που «τρέχει» τη συγκεκριμένη δράση.
Επιδίωξη είναι να αναπτυχθεί μια βάση δεδομένων που θα κατηγοριοποιεί τα περιβαλλοντικά προβλήματα της Θεσσαλονίκης και θα αποτελεί «εργαλείο δουλειάς» για τις αντιδημαρχίες, οι οποίες θα φροντίζουν να το επιλύουν το συντομότερο δυνατό.
Η «PRAXIS» είναι ένας πολιτιστικός οργανισμός για τους νέους. Σκοπός είναι να προσφέρει ευκαιρίες σε όλους τους χώρους χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις, σε ολόκληρη την Ευρώπη και τις μεσογειακές χώρες.
http://www.newsbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου