Μια Σουηδική ομάδα ανέπτυξε τεχνολογία που λέει πως θα μπορούσε να μειώσει την κατανάλωση καυσίμων στα οχήματα στο μισό, με την χρήση της ενέργειας όταν το όχημα φρενάρει.
Ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα και τα υβριδικά αυτοκίνητα ήδη χρησιμοποιούν την ενέργεια του φρεναρίσματος, οι ερευνητές λένε πως το δικό τους υβριδικό σύστημα συμπιεσμένου αέρα είναι πολύ φτηνότερο στην κατασκευή.
Το σύστημα αποταμιεύει αέρα σε μορφή συμπιεσμένου αέρα, που μπορεί να παρέχει επιπλέον ισχύ στην μηχανή όταν το αυτοκίνητο ξεκινάει.
“Η τεχνολογία είναι πλήρως ρεαλιστική. Πρόσφατα ένας κατασκευαστής οχημάτων από την Ινδία, που θέλει να αρχίσει να κατασκευάζει υβριδικές μηχανές συμπιεσμένου αέρα, επικοινώνησε μαζί μας”
Η τεχνολογίας είναι ιδιαίτερα κατάλληλη, για αργή και με πολλές στάσεις πορεία, όπως τα λεωφορεία στην κίνηση των πόλεων. Προσομοιώσεις έδειξαν ότι μπορεί να μιεώσει την κατανάλωση των λεωφορείων μέχρι 60% μέσα στην πόλη.
Η ομάδα λέει πως η μηχανή θα καταλαμβάνει λιγότερο χώρο από μια ηλεκτρική υβριδική και μπορεί να δουλεύει με βενζίνη, φυσικό αέριο ή πετρέλαιο.
Οι ερευνητές συνεργάζονται με την Σουηδική εταιρεία Carengine που πουλάει βαλβίδες ελέγχου.
“Είναι η πρώτη φορά που κάποιος έχει κάνει πειράματα με μια πραγματική μηχανή. Η έρευνα μέχρι τώρα ήταν θεωρητική. Επί πλέον χρησιμοποιήσαμε δεδομένα για να πάρουμε αξιόπιστα αποτελέσματα σε κύκλο οδήγησης, για παράδειγμα δεδομένα από οδήγηση λεωφορείων στην Νέα Υόρκη.”
Το επόμενο βήμα είναι η μετάβαση από έναν κύλινδρο σε ολόκληρη μηχανή πολλών κυλίνδρων, με στόχο τον σχεδιασμό ολόκληρου οχήματος.
Πηγή: tgdaily
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου