Εισιτήρια μέσω του κινητού τηλεφώνου ή του tablet τους θα μπορούν να
αγοράζουν από τα Χριστούγεννα οι επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών της
Αθήνας.
Ηδη οι «Συγκοινωνίες Αθηνών» ολοκληρώνουν την εφαρμογή βάσει της οποίας
θα λειτουργήσει ο νέος τρόπος αγοράς κομίστρου (mobile ticketing), ο
οποίος θα αποτελέσει το μεταβατικό στάδιο για το πέρασμα στο ηλεκτρονικό
εισιτήριο σε διάστημα περίπου δύο ετών.Παράλληλα έως το τέλος του 2015 θα έχει ολοκληρωθεί το δίκτυο των 1.000 «έξυπνων» στάσεων και της τηλεματικής σε λεωφορεία και τρόλεϊ, την πιλοτική λειτουργία του οποίου εγκαινίασε χθες στη γραμμή 224 «Καισαριανή - Ελ. Βενιζέλου» ο υπουργός Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοΐδης.
Οσον αφορά το mobile ticketing, η διοίκηση της εταιρείας προγραμματίζει να το θέσει σε λειτουργία από το τέλος της χρονιάς. Ουσιαστικά ο επιβάτης θα «κατεβάζει» μια εφαρμογή στο smartphone ή το tablet του. Σε αυτήν θα βλέπει όλους τους τύπους εισιτηρίων και θα κλικάρει σε αυτό που επιθυμεί να αγοράσει. Η πληρωμή του εισιτηρίου θα γίνεται μέσω πιστωτικής, χρεωστικής ή προπληρωμένης κάρτας σε πρώτη φάση, ενώ εξετάζεται αργότερα οι επιβάτες να μπορούν να πληρώνουν τα εισιτήριά τους και μέσω Paypal.
Μετά την πληρωμή του εισιτηρίου, ο επιβάτης θα το ενεργοποιεί με το πάτημα ενός κουμπιού ώστε να εμφανιστεί στην οθόνη ένας κωδικός αλλά και η αντίστροφη μέτρηση του χρόνου διάρκειας του εισιτηρίου (70 λεπτά). Σε περίπτωση ελέγχου εισιτηρίων, ο επιβάτης απλώς επιδεικνύει τον συγκεκριμένο κωδικό στην οθόνη του κινητού του και ο ελεγκτής σκανάρει την εγκυρότητά του με ένα ειδικό μηχάνημα.
Ηλεκτρονική κάρτα
Παράλληλα οι «Συγκοινωνίες Αθηνών» προσανατολίζονται στη μετατροπή και της κάρτας απεριορίστων διαδρομών σε ηλεκτρονική από την επόμενη χρονιά. Η κάρτα θα μοιάζει με πιστωτική, θα έχει τη φωτογραφία και το όνομα του δικαιούχου, ενώ τον ρόλο του μηνιαίου ή ετήσιου κουπονιού θα παίζει ένας κωδικός, ο οποίος θα ελέγχεται με ειδικά σκάνερ από τους ελεγκτές.
Η διοίκηση των «Συγκοινωνιών Αθηνών» εκτιμά ότι με τον τρόπο αυτό θα είναι πιο ομαλή η μετάβαση στο ηλεκτρονικό εισιτήριο στο τέλος του 2016.
Την ίδια στιγμή προχωρεί το έργο της τηλεματικής και έχουν ήδη τοποθετηθεί οι δέκα πρώτες «έξυπνες» στάσεις στη γραμμή 224. Πρόκειται για τις στάσεις «Ευαγγελισμός» (άνοδος & κάθοδος Βασιλίσσης Σοφίας), «Ρηγίλλης» (άνοδος & κάθοδος Βασιλίσσης Σοφίας), «Πεδίον Αρεως», «Πανελλήνιος», «Πολυτεχνείο», «Πλ. Κάνιγγος», «Ακαδημίας», «Σύνταγμα»».
Σε αυτές θα προστεθούν τους επόμενους 6 μήνες άλλες 100 και τον Δεκέμβριο του 2015 το έργο θα έχει ολοκληρωθεί με τη λειτουργία 1.000 «έξυπνων» στάσεων και την εγκατάσταση εξοπλισμού σε 1.750 λεωφορεία και 250 τρόλεϊ.
Οι επιβάτες της γραμμής ενημερώνονται τόσο από τις στάσεις όσο και από τα οχήματα σε πραγματικό χρόνο για την ακριβή ώρα έλευσης του λεωφορείου, ενώ το προσεχές διάστημα θα προσφερθεί στο κοινό και εφαρμογή μέσω της οποίας οι επιβάτες θα ενημερώνονται για τα δρομολόγια μέσω του κινητού τους τηλεφώνου.
Ethnos.gr –
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου