Με κόστος μόλις 1,30 με 1,50 ευρώ και μέσα σε χρόνο τεσσάρων έως 10
ωρών οι οδηγοί θα μπορούν να «φουλάρουν» τα ηλεκτροκίνητα «ΙΧ» τους με
ρεύμα που θα παίρνουν από την πρίζα του υπνοδωματίου ή του καθιστικού
τους. Μία πλήρης φόρτιση θα τους δίνει αυτοδυναμία 150 χλμ.
Τα παραπάνω έγιναν γνωστά στη διάρκεια συνεδρίου που διοργάνωσε η ΔΕΗ,
στο πλαίσιο του προγράμματος της Ευρ. Επιτροπής «Green eMotion». Στην
εκδήλωση ο πρόεδρος της εταιρείας Αρθούρος Ζερβός ανακοίνωσε την
εγκατάσταση και λειτουργία 15 σημείων φόρτισης σε δημόσιους χώρους,
σηματοδοτώντας έτσι τα πρώτα βήματα για την καθιέρωση της ηλεκτροκίνησης
και στη χώρα μας.Οι επτά φορτιστές εγκαθίστανται σταδιακά στην Αθήνα και συγκεκριμένα στα πεζοδρόμια έξω από τα κεντρικά γραφεία της ΔΕΗ, του Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας, της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, του ΥΠΕΚΑ, του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και δύο στον Δήμο της Αθήνας. Οι υπόλοιποι οκτώ τοποθετούνται στο Δήμο της Κοζάνης και όλοι, και οι 15, θα λειτουργήσουν πιλοτικά γεμίζοντας τις μπαταρίες 17 οχημάτων που απέκτησε η ΔΕΗ. Τα αυτοκίνητα αυτά θα διατεθούν στους αντίστοιχους διαχειριστές των φορτιστών και με τη χρήση τους θα βγουν τα κατάλληλα συμπεράσματα για τις πολιτικές διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης.
Στην ίδια εκδήλωση ο υπουργός ΠΕΚΑ Γιάννης Μανιάτης τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί τα επόμενα 10 χρόνια να δημιουργήσει στην ΕΕ 700.000 θέσεις εργασίας, εκ των οποίων οι 7.000 θα είναι στην Ελλάδα.
Ο πρόεδρος του ΔΕΔΔΗΕ Κωνσταντίνος Ζωντανός υπογράμμισε πως η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης των οχημάτων συνδέεται άρρηκτα με τη δημιουργία των λεγόμενων «έξυπνων» δικτύων και συστημάτων τηλεμέτρησης.
Στο πρόγραμμα «Green eMotion», σύμφωνα με την υπεύθυνή του για την Ελλάδα, Βάλυ Λιόλιου, συμμετέχουν 43 εταίροι από τους τομείς της βιομηχανίας, της ηλεκτρικής ενέργειας, των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων, πανεπιστημίων και ερευνητικών κέντρων.
Οι στόχοι
Ανάμεσα στους στόχους του είναι η διασύνδεση των διαφορετικών συστημάτων ηλεκτροκίνησης που αναπτύσσονται στην ΕΕ, όπως για παράδειγμα συμβαίνει με το roaming στην κινητή τηλεφωνία. Σε ό,τι αφορά τη χρέωση της φόρτισης από φορτιστές εκτός κατοικίας, η κ. Λιόλιου σημείωσε ότι αυτή επιτυγχάνεται μέσα από ειδική κάρτα, η οποία και κλειδώνει αλλά και ξεκλειδώνει τους φορτιστές.
Σήμερα στην Ελλάδα κυκλοφορούν 30 ηλεκτροκίνητα οχήματα. Υπάρχουν 11 φορτιστές στην Αττική, και συγκεκριμένα στις μεγάλες αλυσίδες χώρων στάθμευσης Polis Park, Acropol Park, και στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Ανάλογο ενδιαφέρον για εγκατάσταση εκδηλώνεται και από αλυσίδες σούπερ μάρκετ π.χ. ΑΒ Βασιλόπουλος, καθώς και άλλους δήμους όπως της Θεσσαλονίκης, της Κατερίνης, της Λαμίας και της Λάρισας.
Στην αγορά επίσης της προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας με την εγκατάσταση φορτιστών ενδιαφέρονται να μπουν και οι εταιρείες λιανικής Elpedison καθώς και η ΤΕΡΝΑ.
Ethnos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου