Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 04, 2013

Ξεκίνησαν οι πωλήσεις «ληγμένων» προϊόντων στα σούπερ μάρκετ- Τι πρέπει να προσέχουμε

Κέρδος 40% με «έξυπνα» ψώνια στα σούπερ μάρκετΞεκίνησαν από τις αρχές του μήνα οι πωλήσεις προϊόντων «περασμένης διατηρησιμότητας» κάτω από συγκεκριμένους όρους, όπως προβλέπεται από τους «Κανόνες Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών» (ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ.) που αποτελούν μετεξέλιξη του Αγορανομικού Κώδικα.
Πρόκειται για προϊόντα πάνω στα οποία αναγράφεται η ένδειξη «ανάλωση κατά προτίμηση μέχρι» και όχι για αυτά που αναγράφουν ημερομηνία λήξης.
Ωστόσο, μεγάλοι όμιλοι σουπερμάρκετ της χώρας διατηρώντας σταθερή την πολιτική τους για τη διάθεση τροφίμων που πλησιάζουν την ημερομηνία λήξης τους, αρνούνται να προχωρήσουν σε διάθεση προς πώληση προϊόντων που έχουν ξεπεράσει την αναγραφόμενη ημερομηνία λήξης τους, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Σημειώνεται ότι ο χρόνος διάθεσης των προϊόντων περασμένης διατηρησιμότητας δεν μπορεί να υπερβαίνει κατά περίπτωση:
  • Τη μία εβδομάδα στην περίπτωση προϊόντων των οποίων η ελάχιστη διατηρησιμότητα δηλώνεται με την αναγραφή ημέρας και μήνα.
  • Τον ένα μήνα στην περίπτωση προϊόντων των οποίων η ελάχιστη διατηρησιμότητα δηλώνεται με την αναγραφή μήνα και έτους.
  • Τους τρεις μήνες στην περίπτωση προϊόντων των οποίων η ελάχιστη διατηρησιμότητα δηλώνεται με την αναγραφή μόνο του έτους.
  • Την αποκλειστική ευθύνη, στις περιπτώσεις αυτές, για την καλή υγιεινή κατάσταση των προϊόντων φέρει ο πωλητής.
Προϊόντα περασμένης διατηρησιμότητας απαγορεύεται να διατίθενται σε χώρους ομαδικής εστίασης ενώ απαγορεύεται η αντικατάσταση ή τροποποίηση της χρονολογίας ελάχιστης διατηρησιμότητας με οποιονδήποτε τρόπο και από οποιονδήποτε. Τα συγκεκριμένα προϊόντα πωλούνται μόνο σε χαμηλότερη τιμή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... }, 10);