Ένα νέο λύκειο επιχειρεί να φτιάξει το υπουργείο Παιδείας που συζητά δέκα νέες αλλαγές.
Το νέο σύστημα εκπαίδευσης θα είναι προσαρμοσμένο στο αντίστοιχο της εισαγωγής στα πανεπιστήμια και αναμένεται να αντικαταστήσει τις πανελλαδικές εξετάσεις από το 2014.
Οι αλλαγές θα εφαρμοστούν από την Α' Λυκείου και θα συνεχιστούν και τις επόμενες δυο τάξεις, που θα καθορίζουν την πορεία του μαθητή προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση, την εισαγωγή του δηλαδή στο Πανεπιστήμιο.
Στο νέο σύστημα θα υπάρχουν βασικά (που δεν θα ξεπερνούν τα πέντε) και προαιρετικά μαθήματα. Στα βασικά θα εντάσσεται τόσο η Ιστορία όσο και τα Θρησκευτικά. Μεγαλύτερη ευελιξία θα υπάρχει στην επιλογή των μη υποχρεωτικών μαθημάτων που θα είναι χωρισμένα σε θεματικές ομάδες, ανάμεσα από τις οποίες θα γίνεται η επιλογή των μαθητών.
Σημαντικές παράμετροι της αναμόρφωσης του Λυκείου θα είναι η εισαγωγή μαθήματος "σχεδίου έρευνας" -όπου οι μαθητές θα καλούνται είτε σε ομάδες είτε μεμονωμένα να συλλέγουν στοιχεία και να εκπονούν ερευνητική εργασία- και η διαθεματική προσέγγιση πολλών μαθημάτων από τη μεριά των καθηγητών.
Οριστικά αποφασίστηκε ότι πανελλαδικά θα εξετάζονται τέσσερα αντί έξι μαθήματα, μέσα στα οποία θα εντάσσεται και ένα επιλογής ενώ τα πανεπιστήμια θα είναι εκείνα που θα καθορίζουν συντελεστές βαρύτητας.
Συγκεκριμένα η Επιτροπή προτείνει :
-να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας της Νεοελληνικής Γλώσσας και της Λογοτεχνίας κατά δύο ώρες
-να ενισχυθούν οι ώρες διδασκαλίας των Αγγλικών και στις τρεις τάξεις του Λυκείου σε τρείς ώρες την εβδομάδα
-να μειωθεί ο αριθμός των γνωστικών αντικειμένων τα οποία εντάσσονται σε ομάδες μαθημάτων ως προς το περιεχόμενό τους (πχ μαθηματικά, αρχαιογνωσία κλπ)
-να αυξηθεί ο αριθμός των μαθημάτων επιλογής και να μειωθούν τα υποχρεωτικά μαθήματα στη Β και Γ λυκείου
-να εισαχθούν δύο επίπεδα στη διδασκαλία ορισμένων μαθημάτων ανάλογα με τις δυνατότητες του μαθητή
-να εισαχθούν νέα μαθήματα μέσω της ζώνης «Τέχνη και Πολιτισμός» και μέσω «Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών» που εντάσσονται στο πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου
-να αυξηθούν οι επιλογές στη διδασκαλία ξένων γλωσσών
-να εισαχθούν νέες τεχνολογίες
-να αλλάξει ριζικά το μοντέλο διδασκαλίας και να ενισχυθεί η μέθοδος της συνεργασίας
-να εισαχθεί η ερευνητική εργασίας την οποία θα κάνει ο μαθητής με την βοήθεια καθηγητή-συμβούλου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου