τεχνολογια
Ελλάδα
Ανέκδοτα
Κόσμος παραξενα
περιβάλλον
Υγεία
Διάφορα
Κόσμος
Παράξενα
Κόσμος Γενικά
Ζώα
τροφιμα
Αυτοκίνητο
Ήξερες ότι...
Κόσμος Τραγικά
Φυτά
Ιατρικα
πουλιά
Γενικά
Αστεία
παραξενα
Περιβάλλον πουλιά
Περιβάλλον Ζώα
Κυνηγητικά
φίδια
οικονομία
Φύση
Πολιτική
Χρήσιμα
Μουσική
OVERMIND
Τραγικά
Αθλητικά
Δένδρα
Τέχνη
Εντομα
ποτάμια
Λίμνες
Επιστήμη
Οφθαλμαπάτες
βιβλία
παιδεία
Ατάκες
τρικ
Κόσμος Τραγικά Ζώα
θάλασσα
προτεινόμενα βιβλία
Σάββατο, Νοεμβρίου 08, 2014
Τα φτερά των πτηνών είναι εξίσου δυνατά με ανθρακονήματα
Επιστήμονες του Πανεπιστήμιου του Σαουθάμπτον ανακάλυψαν πως τα φτερά των πτηνών είναι κατασκευασμένα από υλικό εξίσου δυνατό με ανθρακονήματα, το υλικό που χρησιμοποιείται για την κατασκευή αεροπλάνων.
Το φυσικό υλικό είναι ισχυρότερο και ελαφρύτερο από το ατσάλι, ενώ επιτρέπει στο λοφίο και τις φτερούγες του πτηνού να λυγίζουν και να στρέφονται ώστε να αντιμετωπίζουν τις πιέσεις που αναπτύσσονται κατά την πτήση, σύμφωνα με τους Βρετανούς ερευνητές.
Η εξέλιξη αυτή των φτερών πραγματοποιήθηκε σταδιακά από τότε που εμφανίστηκαν για πρώτη φορά πριν από 150 εκατομμύρια χρόνια, με αποτέλεσμα σήμερα να αποτελούν κάποιες από τις πιο ισχυρές και ελαφριές φυσικές δομές.
Η ερευνητική ομάδα πραγματοποίησε πειράματα σκληρότητας σε μικροσκοπική κλίμακα, γνωστά ως νανο-οδόντωση, ώστε να δείξουν πως τα φτερά αποτελούνται από πολλαπλά στρώματα κερατίνης, ένα ινώδες υλικό παρόμοιο σε κατασκευή με τα ανθρακονήματα.
Τα ανθρακονήματα χρησιμοποιούνται για την κατασκευή αυτοκινήτων, ποδηλάτων και αεροπλάνων, καθώς είναι πέντε φορές πιο δυνατά από το ατσάλι, όμως είναι ελαφρύτερα κατά δύο τρίτα.
Η ανακάλυψη του φυσικού τους ισοδυνάμου μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη πιο αποτελεσματικών οχημάτων και προπελών, υποστηρίζουν οι ερευνητές, οι οποίοι χρησιμοποίησαν για τα πειράματά τους φτερά από κύκνους, φαλακρούς αετούς και πέρδικες, δηλαδή τρία είδη με πολύ διαφορετικά στυλ πτήσης.
«Τα αποτελέσματά μας δείχνουν πως ο αριθμός και το σχετικό πάχος των στρωμάτων γύρω από την περιφέρεια της ράχης και κατά μήκος των φτερών δεν είναι σταθερός, και μπορεί να μεταβληθεί προκειμένου να αντιμετωπίσει τις πιέσεις της πτήσης συγκεκριμένα για το κάθε πτηνό ή για την γενετική γραμμή στην οποία αυτό ανήκει», δήλωσε ο Κριστιάν Λωρέν, επικεφαλής της μελέτης.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου