Συγκρίνοντας με τα "όρθια" ποδήλατα |
Η εμφανέστατη διαφορά στην εμφάνιση μεταξύ των recumbents και των όρθιων ποδηλάτων προκαλεί τη σύγκριση. Αφού τα ανακεκλιμένα ποδήλατα παρουσιάζουν έντονη ποικιλομορφία, τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που απαριθμούνται παρακάτω μπορεί να ισχύουν για διαφορετικούς τύπους ή σε διαφορετικό βαθμό ή και καθόλου (για παράδειγμα, η ισορροποία δεν αποτελεί θέμα στα τρίκυκλα). Θέση οδήγησης Μια μελέτη που έγινε από τους Bussolari και Nadel (1989) τους οδήγησε να επιλέξουν ανακεκλιμένη θέση οδήγησης για την πτήση του Δαίδαλου παρόλο που η πτήση πάνω από το Βρετανικό κανάλι επετεύχθη με το Gossamer Albatross το οποίο είχε όρθια θέση. Ο Drela το 1998 επιβεβαίωσε ότι "δεν υπήρξε αξιοσημείωτη διαφορά παραγωγής δύναμης μεταξύ ανακεκλιμένης και συμβατικής ποδηλασίας". | |
Περισσότερα... |
Ιστορία |
Η σχεδίαση του ανακεκλιμένου ποδηλάτου ξεκινά από τα μέσα του 19ου αιώνα. Δύο πατενταρίστηκαν γύρω στο 1900, αλλά τα πρώιμα σχέδια ήταν ανεπιτυχή.
Πρώιμα ανακεκλιμένα ποδήλατα
Ανακεκλιμένα σχέδια επικλινούς και ύπτιας θέσης εντοπίζονται ακόμη και στις πρώτες ημέρες ύπαρξης του ποδηλάτου. Πριν το σχήμα του ποδηλάτου κατασταλάξει σύμφωνα με το "safety bicycle" του Starley, υπήρχε εκτεταμένος πειραματισμός με ποικίλες διαρυθμίσεις, περιλαμβάνοντας σχέδια που μπορεί να θεωρηθούν ανακεκλιμένα. Παρόλο που αυτά προέρχονταν από τη δεκαετία του 1860, το πρώτο κατεγεγραμμένο σχέδιο ανακεκλιμένου που χαρακτηρίστηκε ως ξεχωριστή κατηγορία ποδηλάτου θεωρείται δημοσίευση στο περιοδικό Fliegende Blätter στις 10 Σεπτεμβρίου 1893. Την ίδια χρονιά κατασκευάστηκε αυτό που θεωρείται ως το πρώτο γνήσιο recumbent, το Fautenil Vélociped. Αιτήσεις κατοχύρωσης για αριθμό σχεδίων recumbent υπάρχουν από τα τέλη του 19ου αιώνα, και υπήρχαν συζητήσεις στον ποδηλατικό τύπο για τις σχετικές αρετές των διάφορων σχεδίων. Τα σχέδια Challand (1897) και American Brown (1901) αναγνωρίζονται ως οι προπομποί των σημερινών recumbents.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου