Σαν ιδέα παραπέμπει στις μαγικές σφαίρες των μαγισσών των παραμυθιών,
ωστόσο το Spheree είναι πέρα για πέρα αληθινό: πρόκειται για μία
σφαιρική οθόνη που επιτρέπει στους χρήστες να βλέπουν και να
αλληλεπιδρούν με τρισδιάστατα αντικείμενα.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του ΙΕΕΕ Spectrum, το Spheree αναπτύχθηκε από βραζιλιάνους και καναδούς ερευνητές του Universidade de São Paulo, του University of British Columbia, του Universidade Federal do ABC, του Universidade Federal de São Carlos και του University of Saskatchewan και επιδείχθηκε στη συνδιάσκεψη SIGGRAPH 2014 στο Βανκούβερ. Οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να παίξουν με ένα Snow Globe 3D animation που περιελάμβανε ένα σπίτι, χιόνι και ένα τρένο που κινούνταν γύρω από το σπίτι. Η εν λόγω interactive οθόνη χρησιμοποιούσε οκτώ projectors τσέπης που ήταν τοποθετημένοι στη βάση της σφαίρας, καθώς και λογισμικό το οποίο ήταν σε θέση να «ενώνει» τις εικόνες των projectors έτσι ώστε να δημιουργείται μία ενιαία παρουσίαση, από οποιαδήποτε πλευρά της επιφάνειας και αν παρακολουθούσε κανείς.
Οι μικροί projectors που χρησιμοποιήθηκαν για την επίδειξη διέθεταν μικρότερη ανάλυση και φωτεινότητα από ό,τι οι συμβατικοί, κάτι που συνιστά πρόβλημα για ένα σύστημα που επιδιώκει υψηλή ποιότητα εικόνας. Ωστόσο, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν έναν ειδικό αλγόριθμο ονόματι FastFusion για την ομαλή ενοποίηση της ανάλυσης και φωτεινότητας των πολλών προβαλλόμενων εικόνων, χωρίς να επέρχεται μείωση της ποιότητας. Μία webcam επιτρέπει στον αλγόριθμο να «βλέπει» τη θέση των εικόνων που προκύπτουν από τους projectors στη σφαίρα και να υπολογίζει τη «συνεισφορά» της καθεμίας στην τελική εικόνα. Η σφαίρα χρησιμοποιεί έξι υπέρυθρες κάμερες για την παρακολούθηση ειδικών διαδημάτων που φορούν οι θεατές. Τα δεδομένα που οι κάμερες στέλνουν παρέχουν συνεχή ενημέρωση σχετικά με τη θέση ενός θεατή σε σχέση με το Spheree, επιτρέποντας την κατάλληλη διαμόρφωση της εικόνας.
Το σύστημα αυτό μπορεί να λειτουργήσει με οποιονδήποτε αριθμό projectors, κάτι που σημαίνει ότι είναι δυνατή η κατασκευή ακόμα μεγαλύτερων εκδόσεων του Spheree. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα χειρισμού/ αλληλεπίδρασης με τα 3D μοντέλα- animations μέσω χειρονομιών, χάρη στο Leap Motion interface.
http://www.naftemporiki.gr
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του ΙΕΕΕ Spectrum, το Spheree αναπτύχθηκε από βραζιλιάνους και καναδούς ερευνητές του Universidade de São Paulo, του University of British Columbia, του Universidade Federal do ABC, του Universidade Federal de São Carlos και του University of Saskatchewan και επιδείχθηκε στη συνδιάσκεψη SIGGRAPH 2014 στο Βανκούβερ. Οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να παίξουν με ένα Snow Globe 3D animation που περιελάμβανε ένα σπίτι, χιόνι και ένα τρένο που κινούνταν γύρω από το σπίτι. Η εν λόγω interactive οθόνη χρησιμοποιούσε οκτώ projectors τσέπης που ήταν τοποθετημένοι στη βάση της σφαίρας, καθώς και λογισμικό το οποίο ήταν σε θέση να «ενώνει» τις εικόνες των projectors έτσι ώστε να δημιουργείται μία ενιαία παρουσίαση, από οποιαδήποτε πλευρά της επιφάνειας και αν παρακολουθούσε κανείς.
Οι μικροί projectors που χρησιμοποιήθηκαν για την επίδειξη διέθεταν μικρότερη ανάλυση και φωτεινότητα από ό,τι οι συμβατικοί, κάτι που συνιστά πρόβλημα για ένα σύστημα που επιδιώκει υψηλή ποιότητα εικόνας. Ωστόσο, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν έναν ειδικό αλγόριθμο ονόματι FastFusion για την ομαλή ενοποίηση της ανάλυσης και φωτεινότητας των πολλών προβαλλόμενων εικόνων, χωρίς να επέρχεται μείωση της ποιότητας. Μία webcam επιτρέπει στον αλγόριθμο να «βλέπει» τη θέση των εικόνων που προκύπτουν από τους projectors στη σφαίρα και να υπολογίζει τη «συνεισφορά» της καθεμίας στην τελική εικόνα. Η σφαίρα χρησιμοποιεί έξι υπέρυθρες κάμερες για την παρακολούθηση ειδικών διαδημάτων που φορούν οι θεατές. Τα δεδομένα που οι κάμερες στέλνουν παρέχουν συνεχή ενημέρωση σχετικά με τη θέση ενός θεατή σε σχέση με το Spheree, επιτρέποντας την κατάλληλη διαμόρφωση της εικόνας.
Το σύστημα αυτό μπορεί να λειτουργήσει με οποιονδήποτε αριθμό projectors, κάτι που σημαίνει ότι είναι δυνατή η κατασκευή ακόμα μεγαλύτερων εκδόσεων του Spheree. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα χειρισμού/ αλληλεπίδρασης με τα 3D μοντέλα- animations μέσω χειρονομιών, χάρη στο Leap Motion interface.
http://www.naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου