Σάββατο, Μαρτίου 30, 2013

Τα υδροπλάνα επιστρέφουν ...Λίμνη Πλαστήρα και Σποράδες στο πρόγραμμα !

Με σημαντικές αλλαγές-βελτιώσεις σε 6-7 σημεία του νομοσχεδίου του υπουργείου Ανάπτυξης και Μεταφορών για τα υδατοδρόμια, αναμένεται να κατατεθεί τις επόμενες μέρες στη Βουλή το σχέδιο που θα ανοίγει τον δρόμο στα υδροπλάνα να επιστρέψουν και πάλι στην Ελλάδα.

Οι αλλαγές κρίθηκαν αναγκαίες μετά και τη δημόσια διαβούλευση του υπουργείου Μεταφορών που έγινε για το συγκεκριμένο νομο- σχέδιο, προκειμένου οι επενδύσεις στον χώρο των υδροπλάνων να είναι υλοποιήσιμες.
Σχεδόν το σύνολο των συμμετεχόντων στη διαβούλευση επισήμανε ότι η επαναδραστηριοποίηση των υδροπλάνων θα απαλλάξει τις τοπικές νησιωτικές κοινωνίες της χώρας από τεράστια και χρόνια προβλήματα, «εμπεδώνοντας το αίσθημα της ασφάλειας και της κρατικής μέριμνας στους κατοίκους των πολύπαθων αυτών περιοχών».
ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ
Το βασικό αίτημα κυρίως των εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, το οποίο τελικά έγινε αποδεκτό, ήταν η απάλειψη από το νομοσχέδιο της διάταξης (παρ. 2 του άρθρου 33) που δεν επέτρεπε τη λειτουργία υδατοδρομίου σε θαλάσσια περιοχή ενταγμένη στο δίκτυο Natura 2000.
«Τα υδροπλάνα πραγματοποιούσαν για πέντε ολόκληρα χρόνια καθημερινές πτήσεις στους Παξούς και στη Λίμνη των Ιωαννίνων, που ανήκουν στο δίκτυο περιοχών Natura 2000, χωρίς να υπάρξει το παραμικρό πρόβλημα περιβαλλοντικής όχλησης ούτε να έχει καταγγελθεί το ελάχιστο από κανένα δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα των περιοχών αυτών», λέει ο δήμαρχος Παξών, Σπύρος Μπογδάνος. «Mία από τις πιο εμπεριστατωμένες και άρτιες έρευνες για τα υδροπλάνα, που εκπονήθηκε σε βάθος πέντε χρόνων από το Σώμα Μηχανικού του αμερικανικού Στρατού, αναφέρει πως τόσο από πλευράς μεγέθους και χαρακτηριστικών ατράκτου όσο και από πλευράς λειτουργίας των κινητήρων, τα υδροπλάνα δεν ανήκουν στην "ενοχλητική" κατηγορία αεροσκαφών. Τα μετρήσιμα ποσοστά θορύβων (μόλις 75 db) και λοιπών περιβαλλοντικών οχλήσεων είναι από τα πιο χαμηλά στη βιομηχανία των μεταφορικών μέσων», τονίζει ο κ. Μπογδάνος.
Τροποποιήσεις έγιναν και σε σχέση με τα υδάτινα πεδία (άρθρο 53, παρ. 1β) που θα εξυπηρετούν κυρίως τις έκτακτες πτήσεις εκτός υδατοδρομίων. Το νομοσχέδιο προ- έβλεπε αρχικά ότι τα υδάτινα πεδία θα έπρεπε να βρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 300 μέτρων από την ακτογραμμή. Τελικά, αυτό απαλείφθηκε και για τις πτήσεις εκτός υδατοδρομίων την απόλυτη ευθύνη για την επιλογή του καταλληλότερου - ασφαλέστερου σημείου προσθαλάσσωσης θα έχει πλέον ο πιλότος του υδροπλάνου. Επίσης, τροποποιήθηκε η διάταξη (άρθρο 38, παρ. 9) που προέβλεπε ότι η άδεια λειτουργίας ενός υδατοδρομίου θα ίσχυε για δέκα χρόνια.
Τελικά, η άδεια θα είναι αόριστης διάρκειας, ώστε ο ιδιοκτήτης ενός υδατοδρομίου να μην υποχρεούται να υποβάλλει από την αρχή όλα τα σχετικά δικαιολογητικά αδειοδότησης. Αλλαγές έγιναν και σε σχέση με τον αριθμό των μελών της Επιτροπής Υδατοδρομίων (άρθρο 39), η οποία θα ελέγχει τα υδατοδρόμια.
Η Επιτροπή Υδατοδρομίων θα είναι πλέον τετραμελής (αντί για οκταμελής) και θα αποτελείται από δύο υπαλλήλους της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), έναν του Λιμενικού και έναν της Ελληνικής Αστυνομίας. Οι δύο τελευταίοι θα προέρχονται από τις κατά τόπους λιμενικές και αστυνομικές Αρχές. Επίσης, μειώνονται οι πολύπλοκες και δαπανηρές απαιτήσεις πυρόσβεσης (άρθρο 41, παρ. ζζ και ηη) για μόνιμο υδροδοτικό πυροσβεστικό δίκτυο – κατόπιν σχετικής μελέ- της – και πυροσβεστικές φωλιές. Συγκεκριμένα, επανέρχονται σε ισχύ οι προβλέψεις του προηγούμενου σχεδίου νόμου του 2010 για την ύπαρξη έξι κινητών στοιχείων πυρόσβεσης.
Ακόμα, για λόγους συγκράτησης των πάγιων εξόδων των υδατοδρομίων και ειδικά αυτών που θα λειτουργούν στα μικρά νησιά, με μικρή επιβατική κίνηση, οι έλεγχοι ασφαλείας (επιβατών και αποσκευών) θα μπορούν να διενεργούνται και από το προσωπικό του υδατοδρομίου, το οποίο θα ολοκληρώσει σχετική εκπαίδευση στην ΥΠΑ. Στα μεγάλα υδατοδρόμια, ελέγχους θα μπορούν να κάνουν και εξωτερικοί αδειοδοτημένοι συνεργάτες.
ΣΤΟ ΙΟΝΙΟ
Επικεφαλής στο σημείο εκκίνησης για τις νέες αδειοδοτήσεις υδατοδρομίων βρίσκονται τα νησιά του Ιονίου, ενώ ενδιαφέρον για την επιστροφή των υδροπλάνων στην Ελλάδα υπάρχει από καναδούς και έλληνες επενδυτές, καθώς και από αντίστοιχες εταιρείες από το Ντουμπάι και τις Μαλδίβες. Ηδη, η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας (ΟΛΚΕ) ανέθεσε στην εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια το έργο της αδειοδότησης νέων υδατοδρομίων στην Κέρκυρα, στους Οθωνούς, στην Ερεικούσσα και στους Παξούς, τα οποία θα ανήκουν στην ιδιοκτησία του ΟΛΚΕ ΑΕ. Η αναμενόμενη ψήφιση του νομοσχεδίου παρέχει τη δυνατότητα και στις τοπικές Αρχές των νησιών να ξεκινήσουν άμεσα τη διαδικασία απόκτησης άδειας υδατοδρομίου.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΚΕ Σωτήρη Βλάχο, αυτό θα αποτελέσει έμπρακτη απόδειξη και προς τους επενδυτές των υδροπλάνων ότι οι τοπικοί φορείς των νησιών αναλαμβάνουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην υλοποίηση του εν λόγω εγχειρήματος.
«Στο Business Plan που έχει εκπονηθεί για τον ΟΛΚΕ προβλέπεται η σύνδεση της Κέρκυρας αρχικά με τους Παξούς, την Ερεικούσσα και τους Οθωνούς και στη συνέχεια με την Ιθάκη και τα άλλα νησιά του Ιονίου που θα αποκτούν υδατοδρόμιο, ενώ παράλληλα θα πραγματοποιούνται και περιηγητικές πτήσεις - shiteseeing, charter, νοσοκομειακές κ.λπ.», λέει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια, Τάσος Γκόβας. Σε αντίστοιχη διαδικασία για τη δημιουργία υδατοδρομίου βρίσκεται και ο Δήμος Ιθάκης. Η Ιθάκη θα ακολουθήσει την Κέρκυρα στην αδειοδότηση του υδατοδρομίου της, ενώ θα προηγηθεί από τα εναπομείναντα νησιά του Ιονίου. Ο δήμαρχος του νησιού Γιάννης Κασσιάνος έχει αναλάβει αντίστοιχη πρωτοβουλία με αυτή του ΟΛΚΕ και ήδη έχει ξεκινήσει η εκπόνηση του τεχνικού φακέλου για το υδατοδρόμιο της Ιθάκης.
ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΗ ΛΥΣΗ
Τα υδροπλάνα, δοκιμασμένα εδώ και δεκαετίες σε πολλές ξένες χώρες, αποδείχθηκε πλέον στην πράξη ότι μπορούν να αποτελέσουν και στην Ελλάδα μια αξιόπιστη λύση ως επιπλέον συγκοινωνιακή επιλογή. Μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις, ιδίως τους χειμερινούς μήνες, θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε βασική μεταφορική διέξοδο κυρίως για τα μικρά και απομακρυσμένα νησιά που δεν διαθέτουν χερσαίο αεροδρόμιο. Με την ευελιξία τους και την ασφάλεια που παρέχουν, μπορούν να αποτελέσουν έναν σημαντικό μοχλό βοήθειας που θα εντάξει στον σύγχρονο χάρτη τα γεωγραφικά «αδικημένα» νησιά. Τα υδροπλάνα θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν ως τα ιδανικά μεταφορικά μέσα για μια νησιωτική χώρα με τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελλάδας, καθώς σε αυτές τις περιοχές αναδεικνύουν το μέγιστο της πολυχρηστικότητάς τους, αφού μπορούν να εκτελούν διάφορα είδη πτήσεων, όπως:
- Τακτικές επιβατικές
- Εκτακτες επιβατικές
- Περιηγητικές
- Φορτίου (για μεταφορά φαρμάκων,-τροφίμων, Τύπου)
- Νοσοκομειακές
- Ερευνας και διάσωσης
- Πυρόσβεσης
ΤΑ ΝΕΑ (Κώστας Ντελέζος)





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... }, 10);