Τη διαδικτυακή... κατακραυγή έχει προκαλέσει η είδηση για τη διεξαγωγή
ενός επιστημονικού πειράματος μέσω Facebook χωρίς τη συναίνεση των
συμμετεχόντων. Σύμφωνα με τις καταγγελίες, το γνωστό κοινωνικό δίκτυο
φέρεται ότι μελέτησε ψυχολογικά, εν αγνοία τους, εκατοντάδες χιλιάδες
χρήστες και τα συναισθήματα που αυτοί εξέφραζαν online.
Ειδικότερα, τον Ιανουάριο του 2012 ο αριθμός των θετικών και των
αρνητικών μηνυμάτων που είδαν 690.000 μέλη του Facebook στις ενημερώσεις
της σελίδας τους φέρεται να ήταν καθοδηγούμενος.
Στο πλαίσιο της ίδιας μελέτης, συγκεντρώθηκαν και αξιολογήθηκαν ως
θετικά ή ως αρνητικά και τα μηνύματα που έγραψαν όσοι είδαν τα τεχνητά
αυτά μηνύματα. Το συμπέρασμα της μελέτης ήταν πως εκείνοι που
υποβλήθηκαν στην ανάγνωση λιγότερων θετικών σχολίων τελικά εκφράστηκαν
με πιο αρνητική διάθεση. Αντίθετα, όσοι υποβλήθηκαν σε λιγότερους
αρνητικούς όρους, έγραψαν λιγότερα αρνητικά μηνύματα. Το πείραμα έγινε
με τυχαίο δείγμα μελών του Facebook και η σχετική μελέτη δημοσιεύτηκε
στην επιθεώρηση «PNAS» της 17ης Ιουνίου 2014.
Όπως υποστηρίζουν οι ερευνητές, τα δεδομένα έδειξαν ότι η εμπειρία
συναισθημάτων των χρηστών online επηρεάζεται από τα μηνύματα που
λαμβάνουν online, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει την συμπεριφορά τους
εκτός δικτύου.
Παρά τα αρνητικά σχόλια που συσσωρεύονται κυρίως στο Twitter, η εταιρεία
αρκείται να διευκρινίσει ότι η μελέτη δεν συνδέεται προσωπικά με
κάποιους λογαριασμούς. O data scientist Adam Kramer που σχεδίασε το
εγχείρημα αποδίδει την ανησυχία που προκλήθηκε στον τρόπο που
παρουσιάστηκε στο ακαδημαϊκό περιοδικό, χωρίς να αναφέρεται στο γεγονός
ότι οι χρήστες δεν γνώριζαν ότι υπόκεινται σε κάποια δοκιμασία που
αφορούσε στα συναισθήματά τους -πάντως, τέτοιοι πειραματισμοί
προβλέπονται στους όρους χρήσης της υπηρεσίας που συνυπογράφουν τα μέλη.
Το γεγονός έχει προκαλέσει αναπόφευκτα πολλά ερωτηματικά σε σχέση με τον
αριθμό και το περιεχόμενο των πειραμάτων συμπεριφοράς που μπορεί να
έχει διεξάγει το Facebook με ανάλογες μεθόδους καθώς τις συμπεριφορές
που μπορεί να έχει επιχειρήσει να καθοδηγήσει (π.χ. την αγοραστική
συμπεριφορά).
http://www.zougla.gr
τεχνολογια
Ελλάδα
Ανέκδοτα
Κόσμος παραξενα
περιβάλλον
Υγεία
Διάφορα
Κόσμος
Παράξενα
Κόσμος Γενικά
Ζώα
τροφιμα
Αυτοκίνητο
Ήξερες ότι...
Κόσμος Τραγικά
Φυτά
Ιατρικα
πουλιά
Γενικά
Αστεία
παραξενα
Περιβάλλον πουλιά
Περιβάλλον Ζώα
Κυνηγητικά
φίδια
οικονομία
Φύση
Πολιτική
Χρήσιμα
Μουσική
OVERMIND
Τραγικά
Αθλητικά
Δένδρα
Τέχνη
Εντομα
ποτάμια
Λίμνες
Επιστήμη
Οφθαλμαπάτες
βιβλία
παιδεία
Ατάκες
τρικ
Κόσμος Τραγικά Ζώα
θάλασσα
προτεινόμενα βιβλία
Τρίτη, Ιουλίου 29, 2014
Κατακραυγή για κρυφό ψυχολογικό πείραμα του Facebook
Ετικέτες
Διάφορα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου