Τρίτη, Ιουλίου 29, 2014

Κατακραυγή για κρυφό ψυχολογικό πείραμα του Facebook

Τη διαδικτυακή... κατακραυγή έχει προκαλέσει η είδηση για τη διεξαγωγή ενός επιστημονικού πειράματος μέσω Facebook χωρίς τη συναίνεση των συμμετεχόντων. Σύμφωνα με τις καταγγελίες, το γνωστό κοινωνικό δίκτυο φέρεται ότι μελέτησε ψυχολογικά, εν αγνοία τους, εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες και τα συναισθήματα που αυτοί εξέφραζαν online.

Ειδικότερα, τον Ιανουάριο του 2012 ο αριθμός των θετικών και των αρνητικών μηνυμάτων που είδαν 690.000 μέλη του Facebook στις ενημερώσεις της σελίδας τους φέρεται να ήταν καθοδηγούμενος.

Στο πλαίσιο της ίδιας μελέτης, συγκεντρώθηκαν και αξιολογήθηκαν ως θετικά ή ως αρνητικά και τα μηνύματα που έγραψαν όσοι είδαν τα τεχνητά αυτά μηνύματα. Το συμπέρασμα της μελέτης ήταν πως εκείνοι που υποβλήθηκαν στην ανάγνωση λιγότερων θετικών σχολίων τελικά εκφράστηκαν με πιο αρνητική διάθεση. Αντίθετα, όσοι υποβλήθηκαν σε λιγότερους αρνητικούς όρους, έγραψαν λιγότερα αρνητικά μηνύματα. Το πείραμα έγινε με τυχαίο δείγμα μελών του Facebook και η σχετική μελέτη δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση «PNAS» της 17ης Ιουνίου 2014.

Όπως υποστηρίζουν οι ερευνητές, τα δεδομένα έδειξαν ότι η εμπειρία συναισθημάτων των χρηστών online επηρεάζεται από τα μηνύματα που λαμβάνουν online, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει την συμπεριφορά τους εκτός δικτύου.

Παρά τα αρνητικά σχόλια που συσσωρεύονται κυρίως στο Twitter, η εταιρεία αρκείται να διευκρινίσει ότι η μελέτη δεν συνδέεται προσωπικά με κάποιους λογαριασμούς. O data scientist Adam Kramer που σχεδίασε το εγχείρημα αποδίδει την ανησυχία που προκλήθηκε στον τρόπο που παρουσιάστηκε στο ακαδημαϊκό περιοδικό, χωρίς να αναφέρεται στο γεγονός ότι οι χρήστες δεν γνώριζαν ότι υπόκεινται σε κάποια δοκιμασία που αφορούσε στα συναισθήματά τους -πάντως, τέτοιοι πειραματισμοί προβλέπονται στους όρους χρήσης της υπηρεσίας που συνυπογράφουν τα μέλη.

Το γεγονός έχει προκαλέσει αναπόφευκτα πολλά ερωτηματικά σε σχέση με τον αριθμό και το περιεχόμενο των πειραμάτων συμπεριφοράς που μπορεί να έχει διεξάγει το Facebook με ανάλογες μεθόδους καθώς τις συμπεριφορές που μπορεί να έχει επιχειρήσει να καθοδηγήσει (π.χ. την αγοραστική συμπεριφορά).

 http://www.zougla.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... }, 10);