Αναλυτικότερα όπως αναφέρουν τα
ΕΛΠΕ μέσα σε δύσκολες συνθήκες της εγχώριας αγοράς και ένα δυσμενές
διεθνές περιβάλλον διύλισης ιδιαίτερα κατά το Γ’ τρίμηνο του έτους, ο
Όμιλος παρουσιάζει βελτιωμένα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη το εννεάμηνο
του 2010, αυξημένα κατά 8% σε σύγκριση με πέρυσι (€388εκ. έναντι €360εκ.
το 2009). Αντίστοιχα, τα δημοσιευμένα κέρδη EBITDA παρέμειναν στα ίδια
επίπεδα με πέρυσι. Η συνολική απόδοση της εταιρείας κρίνεται ως
ικανοποιητική, δεδομένης της υπάρχουσας αρνητικής οικονομικής συγκυρίας.
Σε αυτό συνετέλεσε το πρόγραμμα βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας των
επιχειρηματικών δραστηριοτήτων του Ομίλου, που απέφερε μέχρι σήμερα
ετήσια οφέλη ύψους €120εκ., μέσα από έργα μετασχηματισμού που βρίσκονται
σε εξέλιξη τα τελευταία 2,5 χρόνια. Συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα του
εννεαμήνου παρουσιάζουν μείωση στις συνολικές λειτουργικές δαπάνες κατά
περίπου 5% σε σχέση με το 2009, γεγονός που ενισχύει την
ανταγωνιστικότητα του Ομίλου.
Στον τομέα των επενδύσεων, συνεχίζεται η υλοποίηση της
αναβάθμισης και του εκσυγχρονισμού των διυλιστηρίων Ελευσίνας και
Θεσσαλονίκης μέσα στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού. Ειδικότερα για
το διυλιστήριο Θεσσαλονίκης, οι εργασίες μηχανολογικής ανέγερσης θα
ολοκληρωθούν πριν το τέλος του 2010 και στη συνέχεια θα ακολουθήσει,
εντός του Α’ διμήνου του 2011, κατά τη διάρκεια της προγραμματισμένης
συντήρησης, η ένταξη των νέων μονάδων στη λειτουργία του διυλιστηρίου. Ο
εκσυγχρονισμός του διυλιστηρίου Ελευσίνας, που είναι στη φάση της
μηχανολογικής ανέγερσης, προχωρά σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό και
αναμένεται να ολοκληρωθεί το Β’ εξάμηνο του 2011.
Σε ό,τι αφορά την χρηματοδότηση της εταιρείας, παρά τις πρόσφατες
εξελίξεις της ελληνικής αγοράς, ο Όμιλος διατηρεί το πλεονέκτημα της
ισχυρής χρηματοοικονομικής του θέσης και μέσα από μακροπρόθεσμο
σχεδιασμό, έχει εξασφαλίσει τις απαιτούμενες πηγές χρηματοδότησης για
την υποστήριξη των επενδυτικών του σχεδίων.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου